Wednesday 4 January 2012

Cerita 2011

Asalammualaikuum everybody! Today i bangun very early morning , you know why ? becouse my sister firtsday go to school today, so she very excited and make everybody wakeup. HAHA !
(takpayah nak speaking sangatlahkan)

Okay!  back to normal !!! sebenarnya post kali ni aku nak cerita benda-benda yang gembira and tak dapat  
dilupakan sepanjang tahun 2011 and HAPPY NEW YEAR (lambatkan) haha

Ada satu malam aku duduk-duduk dengan Umi aku atas kaltil, eh aku tak tidur sekali okay,duduk jee borak-borak. hehe. Tiba-tiba like Suddenly umi tanya aku
"kak. ape pekara yang gembira sepanjang tahun 2011?'

Dengan bermulanya soalan cepu mas ni , aku pun mula memerah otak aku ni dan fikir ape pekara yang gembira terjadi tahun 2011 aku ? penuh dengan persoalan! (buntu seketika) tapi aku tabah. dan terus memikirkannya, dan aku dapat fikir and sebenarnya banyak peristiwa gembira yang berlaku sepanjang tahun 2011 tapi aku tak kata takde benda sedih berlaku, tapi benda sedih jangan dikenang, memakan diri ,cuma kita kena ambilnya sebagai pengajaran dalam hidup je =)

Kalau nak cerita benda gembira memang banyaklah kan. 
Sebenarnya aku buka Facebook dan tengok-tengok album profile picture aku, then ada gambar masa hari GRADUASI!! terus aku rasa macam nak masukkan gambar kat blog ni haa. haha! (tak kelakar pun) 

Masa hari Graduasi ni adalah salah satu benda yang gembiralah berlaku 2011, sebab aku terpilih terus untuk ke hari graduasi ni, takpayah nak mohon-mohon bagai. Sekolah aku jee (i mean ex sekolah) yang pilih murid untuk ke hari graduasi sebab tu aku bersyukur sangat, tapi ada yang pandang remeh jee hari graduasi ni , tapi bagi aku, ianya terjadi atas usaha aku sendiri so ianya amat bermakna ! =P

Ini lah muka saya masa HARI GRADUASI


ni muka excited =D
Ya Allah Cantiknya! HAHAHAH!


YEAAAAHHHH! 
Hello saya anak Azman Shah Dan Hasliza Muhd sebab tu saya comel =) 

Okay itu baru hari Graduasi, banyak lagi pekara-pekara yang happy yang berlaku. HAAAA!!! 
_________________________________________________________________________
Masa hari jadi or masa my birthday aku dapat hadiah yang istemewa dari umi dan abang aku.Buat kali pertamanya umi belikan KEK BARBIE untuk saya . HAHA! 
jap aku rasa aku ada gambar kek tu.

Ha ni je , gambar dekat kek takde lah, memory card aku hilang! haha
thanks umi sebab kek ini =)

Hye . saya adik abang. haha! Abang ku ni kasi hadiah AWARD!!
THE BEST SISTER AWARDS =)
haaa! aku bukan nak cakap ape lah, korang ada hadiah macamtu? (bongkak)
Thanks too afiq! 
___________________________________________________________________
Banyak lagi aku masuk kan gambar jelah , penatlah nak cerita banyak2. hahaha! 




Masa ni balik KELANTAN dengan sepupu dan makcik pakcik kesayangan , Best masa ni , jadi jakun sekejap tangkap2 gambar dekat tepi sawah . Memamng memorible gila lah =)
___________________________________________________________________

CAK ! haaaa..... ni saya cuba-cuba untuk pakai tudung . InsyALLAH! saya akan =) 
Ini pun gembira lah =D
_____________________________________________________________________
 HA ! ni masa SPM! 
tepi dewan ,tengok muka aku rileks jee nak jawab SPM! hahahah ! orang cakap jika anda tenang maka akan datanglah ketenangan! HAHA 
________________________________________________________________________
 Ini THE BEST LAH! KAMI DAH HABIS SPM AND DAH HABIS SEKOLAH =)

Saya sayang budak kelas saya ! 
PEEEAAACEEE (Y)
      

aku ni takdelah popular mana pun dekat sekolah, tapi ramai lah juga minta tanda tangan . HAHAHA! (Y)
_________________________________________________________________________________

eh3! hahahaha !masa ni bulan puasa saya keluar, alhamdulillah saya tak keluar duit untuk buka puasa masa ni,. Kerana si kurus ni belanja saya. HAHA (gelak jahat). Aku sebenarnya nak letak gambar lain tapi xde, sebab gambar ni teserlah pendek aku, pastu dua-dua dahi luas . TAK SENONOH!! haha 
okay habis . 
______________________________________________________________________
Ape yang aku cerita dekat korang ni, ni jugalah aku bagitahu Umi aku tawuk =)
so umi saya orang pertama yang tahu =D

Em banyak benda happy yang jadi , aku ada banyak cerita happy Tapi aku takde Gambarnya, haha
Tak bestlah cerita jee memanjang tapi gambar xdooook! BOSAN =_='
__________________________________________________________________

Okay lah aku rasa aku berhenti setakat ni jelah yee =)  
And aku rasa dah lambat dah kalau aku nak wish Happy New Year Tapi ada aku kisah! 

HAPPY NEW YEAR EVERYONE !!!\

Jika ada salah dan silap siraj yang buat dekat semua, siraj minta maaf dari hujung kaki ke hujung rambut
(macam hari raya lah puloook)

Jika ada pekara-pekara sedih yang berlaku sepanjang tahun 2011 jangan lah difikir-fikirkan lagi yee, kerana tak have fun lah hidup kalau tiada sedih langsung, happy 24 jam pun boleh jadi GILA! so ambil yang sedih-sedih ni sebagai pembakar semangat atau jadikannya sebagai moral support kita untuk kita melangakah lebih maju dan berjaya agar mencapai kejayaan yang kita tempuhi! HAHA (SEMANGAT)

SO SAY BYE BYE TOO 2011 AND SAY HYE TOO 
2012 

*semoga apa yang kita lakukan sentiansa Allah bersama kita . AMIINN! 
 Terima kasih kerana baca post kali ini =)

Asalammualaikum =)

3 comments:

  1. Hebat! abang doa yang terbaik untuk cyat (Y)
    love you my sis <3

    ReplyDelete
  2. gambar yang kau dengan kek tu comel.kau time graduasi tu semua cantik,gambar raya tu ayu,gambar yang kau cakap terserlah kau pendek tu sweet!happy forever siraj munir azman shah! owh,yang pakai shawl zebra tu,aku paling suka! :)

    ReplyDelete
  3. Waaaaaaaaah !sungguh memuji kau yee.. haha. Terima kasih mira =)
    kau juga, happy2 selalu . sayang kau . MUAH !ahah

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.