Monday 16 January 2012

Ramai orang gila judi.

Asalammualaikum.

Sebenarnya tadi tepat pukul lapan seperti biasa duduk di depan Tv, tengok berita di Tv3 (Y), saya seorang yang sangat gemar menonton berita, kerana dari beritalah kita dapat tahu perkembangan semasa negara dan dunia, Berita juga boleh menjadi alat pengganti untuk Surat Khabar, so kepada yang malas nak baca surat khabar jangan risau, kerana anda boleh mendengar berita, kalau dengar berita pun malas ,Takpayah jadi orang. peeaacee(Y)

Okay2, bukan main panjang intro aku, hehe. Actly berita yang menarik minat aku hari ini adalah pasal berita yang melibatkan penangkapan 'PemainJudi' di ladang getah tu, aish diorang ni, ladang getah pun jadi nak main judi, pilih lah tempat selesa sikit, yang ada aircone ke, paling kurang pun carilah tempat yang ada kipas ke, carpet ke, bantal ke. Baru lah boleh main judi dengan tenang dan selesa *k lari tak tajuk.

So,ape yang buat aku tetarik untuk share dengan korang tentang berita ni? ini kerana semasa tengok berita ni, abang aku yang comel lote tu boleh tanya aku, 'main judi salah ke? ape yang buruk sangat main judi ni?' haaa tulah soalan abang aku tanya, jadi disebabkan soalan ni, aku pun mula berfikir? lalu menjawab jawapan yang padat dan sendat untuk dia. =)

*Ini lah jawapan saya bagi untuk soalan diatas :
Pertama sekali main judi salah dari segi undang-undang sebab, apabila seseorang main judi dan kalah judi, apabila kalah judi, mereka akan berhutang dengan pemain judi lain, dan apabila hutang dengan penjudi lain, maka mereka akan berhutang pula dengan 'AHLONG' dan apabila berhutang dengan along , maka ahlong akan dengan sengajanya mengenakan *bunga yang tinggi, oleh sebab ahlong mengenakan *bunga yang tinggi ,maka Perjudi tadi tidak larat dan tidak mampu untuk bayar, ini akan menyebabkan ahlong marah dan akan Membunuh perjudi yang tak guna tersebut *padan muka.

So apabila pekara-pekara di atas berlaku, maka kes-kes jenayah di negara kita akan meningkat tanpa kita sedari,jangan ingat hanya berjudi di ladang tidak akan menjejaskan negara.(macam pemimpin tak aku)haha. Jadi terdapat banyak buruknya kalau berjudi ini,memang takde yang baik langsung lah.Banyak lagi cara nak cari duit . Cuma kena rajin bekerja je, kebanyakan yang main judi ni semua PEMALAS ! aish dasar tak guna. haaha

Nasihat saya disini, Janganlah berjudi, ianya akan memakan diri anda di masa hadapan nanti =)
_________________________________________________________________________

HA ! laki ni orang panggil dia 'dewa judi' hahaha =)
HEBAK3! 




Eh , dia bukan pemain judi, haha. Nama dia JUDI Dench (Y) hebak3! haha

okaylah dari aku banyak mengarut baik aku berhenti, haha bye awok semua =D

Asalammualaikum =)

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.