Monday 16 January 2012

Cincin Emas

Asalammualaikum!

Nampak tak tajuk aku, *Habib jewel sangat. haha, sebenarnya saya Dapat Pakai Cincin EMAS umi saya =D.
Takdelah bagi terus *umi kedekut. hehe, umi bagi pinjam sehari je,tapi takpelah saya rasa bersyukur sangat sebab diberi peluang untuk pakai cincin emas ini, saya rasa bertuah dari remaja lain yang tak pernah pakai cincin emas. hehe.Padahal zaman sekarang setiap anak-anak dara dekat luar tu mesti ada barang-barang 'kemas' ni,kalau tak banyak, seutas mesti ada punya lah. Aku jee pinjam umi punya *Sedih!

Sebenarnya bukan lah ibu bapa saya yang kedekut tapi, SirajAzman memang tak suka dan akan Tension kalau pakai barang kemas . Sebab bila aku pakai barang yang bewarna Emas, aku rasa macam tak sesuai dengan kulit aku yang kurang putih ni, kadang-kadang rasa macam 'Lembaga Hitam' jee. Ramai orang cakap , orang yang kurang putih bila pakai barang kemas maka akan teserlah lah kehitaman diri mereka. haha peeaacee (Y) .Tapi dalam tak suka , bila orang bagi aku Emas , aku ambil jee,sebab kalau tak nak pakai pun, bila susah-susah nanti boleh buat gadai ke , jual ke . haha! 

Kalau mengikut falsafah melayu 'sekasar mana seorang wanita itu, akan lembut dengan perhiasan' nampak tak aku reka sendiri falsafah sendiri. haha =D. Tapi SirajAzman tak akan pernah lembut dengan Emas =P .
Tapi kalau kahwin ke bertunang ke, paling kurang pun SirajAzman nak Dua Cincin EMAS, Dua Cincin EmasPUTIH (Y). *Sungguh Tamak !

Cincin macam ni selalunya orang buat bertunang je. "cincin belah rotan" nama nya =)
HAA! cincin ni sweet gila lah, boleh sambung2 ,sesuai lah buat "Wedding Ring" =)
RM 14000 =O

Cincin Emas Putih, ha ni untuk bertunang juga. Simple tapi memang Adore gila cincin macam ni =)

OMG !OMG! OMG! memang gila lah cincin ni,  kalau lah cincin ni ada dekat aku, memang dia lah dunia aku. hahaha!Takdelah mahal sangat, adalah dalam RM 12000 =) hahaha (Y). Okaylah ni, nak anak dara orang kena lah bekorban "sikit" haaha.

Okaylah, siraj nak bagi Advice sikit, kalau nak kahwin atau bertunang takpayah lah beli cincin yang mahal tahap dewa dewi , beli mengikut tahap kemampuan pasangan kita je, tapi kalau besar kemampuannya pilih lah yang mahal-mahal sikit,hehe , kepada yang berkemampuan rendah tu jangan lah paksa-paksa supaya beli yang mahal-mahal, nanti nak hidup di masa hadapan, hidup dengan Hutang Cincin je. hehe.

Okaylah dah tak tahan dah cerita pasal cincin ni.Sampai sini jelah saya berhenti yee. =)

*Cintailah pasangan anda,Fahamilah pasangan anda,Sayanglah pasangan anda.

Asalammualaikum =)

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.